Muzeum Ducati

, Tagi , , , , ,

Muzeum Ducati

Bolonia to również raj dla pasjonatów czterech i dwóch kółek. Fani samochodów, czy motocykli koniecznie muszą zawitać do muzeum Ferrari, Lamborghini albo właśnie – Ducati. Muzea przybliżają chętnie historię swej marki oraz eksponują swe najnowsze oraz najdroższe modele. Zabawa gwarantowana!

Historia

Muzeum Ducati zostało otwarte w 1998 r.  Można tu obejrzeć z bliska kolekcję legendarnych modeli oraz bardziej współczesnych ikon włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Warto też zapoznać się z bogatą historią owej marki.

Ducati jako włoskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją motocykli zostało założone w Bolonii w 1926 r. przez Antonio Cavalieri Ducatiego i jego synów: Marcello Ducatiego oraz Adriano Ducatiego. Początkowo Ducati produkowało przede wszystkim elementy do budowy sprzętu radiowego, a to za sprawą jednego z synów, Adriano, który był konstruktorem – wynalazcą, wyspecjalizowanym w technice radiowej. Kilka lat wcześniej wynalazł on nadajnik o niewielkiej mocy a jednocześnie o dużym zasięgu. Wtedy też głównym zleceniodawcą firmy Ducati stało się wojsko. W 1935 r. poważne już przedsiębiorstwo przeprowadziło się do większego zakładu Ducati Borgo Panigale, zatrudniając w latach swej świetności do 7000 osób. Ducati, pomimo licznych zniszczeń w wyniku wojennych bombardowań, nadal utrzymało się na rynku międzynarodowym. Zaczęto produkować przedmioty codziennego użytku, takie jak: mechaniczne kalkulatory, radioodbiorniki, aparaty fotograficzne, kamery filmowe, maszynki do golenia, lub zamrażarki. Dopiero w 1946 r. wprowadzono innowacje w produkcji środków transportu indywidualnego. W sprzedawanych rowerach Ducati, zamontowano czterosuwowy doczepiany silnik o pojemności 48 ccm i mocy 1,5 KM. Sprzedaż produktu gwałtownie wzrosła, a firma, dostrzegając potencjał, postanowiła rozwijać się w tej właśnie dziedzinie. W 1952 r. powstał pierwszy motocykl Ducati, był to model 98. Dwa lata później, wyprodukowano skuter Cruiser, o wyglądzie podobnym do Vespy. W 1956 r. został zaprojektowany rozrząd DESMOdromiczny. System ten, autorstwa Fabia Taglioniego, szybko stał się znakiem rozpoznawczym silników Ducati, a model Siluro pobił rekordy prędkości na torze Monza dla klasy 98 ccm – 170 km/h. Zarówno maszynę, jak i strój znajduje się wśród eksponatów muzeum Ducati. W kwietniu 2012 r. Ducati zostało kupione przez Audi.

Wejście do fabryki Ducati

Podczas wizyty można wejść do fabryki, gdzie są produkowane oraz montowane motocykle.

Całe zakłady Ducati składają się z magazynu, sekcji produkcyjno-montażowej, działu sportowego muzeum oraz pomieszczeń biurowych. W części montażowej produkuje się jedynie dwie części samochodowe: wał korbowy i wałki rozrządu. Pozostałe elementy, dostarczone przez podwykonawców, znajdują się w magazynie. Na hali znajdują się trzy linie montażowe, a każda z nich jest przyporządkowana jednemu typowi motocykla. Gdy zostanie wyprodukowana wystarczająca ilość egzemplarzy, linia jest dostosowywana do produkcji innego modelu egzemplarzy. Po drugiej stronie hali, są składane silniki. Jest też stanowisko diagnostyczne, gdzie testuje się jakość podwozi. Nadwozia montowane są już bezpośrednio u dealerów, aby zapobiec ewentualnym zadrapaniom lub uszkodzeniom egzemplarzy.

Wystawa

Muzeum składa się z paru pomieszczeń: w pierwszym znajdują się naklejki klubów właścicieli motocykli Ducati (DOC), z różnych części świata. Kolejne pomieszczenia to sala z produktami Ducati przed boomem motocyklowym, czyli m.in. kalkulator, radia oraz pierwszy silnik rowerowy Cucciolo. Kolejna sala jest zadedykowana twórczości konstruktora Fabio Taglioni, któremu to Ducati w znacznej mierze zawdzięcza swój sukces. Następne pomieszczenia przedstawiają motocykle sportowe, zarówno te zabytkowe, jak i te całkiem nowe.

Fabryka Ducati rocznie dostarcza na rynek międzynarodowy ok. 40 000 motocykli. Produkcja większej liczby byłaby równoznaczna ze spadkiem jakości produktów.

Ceny

Wstęp kosztuje 10 euro/osoba, wymagana wcześniejsza rezerwacja.

DOC – za darmo

Zwiedzanie

Wycieczki organizowane są jedynie z przewodnikiem.

Muzeum oraz fabryka jest otwarta dla zwiedzających od poniedziałku do piątku o godz: 9.15, 11.00, 13.45, 15.30.

Zwiedzanie fabryki oraz muzeum trwa ok. 1,5 h.

W soboty istnieje możliwość zwiedzania jedynie muzeum, o godz. 10.00, 11.00, 12.00.

Zwiedzanie muzeum trwa ok. 30 minut.

Na terenie fabryki obowiązuje zakaz robienia zdjęć, na terenie muzeum jest to dopuszczalne.

UWAGA – mogą wystąpić problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego, dlatego wskazane jest przyjechać wcześniej.

Wybierasz się do Bolonii? 

Wybraliśmy najlepsze hotele i apartamenty w Bolonii w relacji cena/jakość, sugerowaliśmy się również wieloma opiniami znajomych podróżujących do Bolonii. Sprawdź TOP 5 najlepszych i najtańszym hoteli w Bolonii.

Poprzedni

Bolońska Pinakoteka Narodowa

Muzeum Lamborghini

Następny